Skincare - Fashion - Lifestyle
A selection for natural beauties
SHIPPING & RETURNS
SHIPPING POLICY
Online aankopen
Na het plaatsen van je bestelling, krijg je een automatisch gegenereerde e-mail met de bevestiging van je bestelling. Mocht een artikel toch niet meer voorradig zijn, dan krijg je daar binnen de twee werkdagen bericht van. Bestellingen kunnen enkel geplaatst worden via de webshop. Er worden geen bestellingen (noch wijzigingen of toevoegingen aan online geplaatste bestellingen) aanvaard via telefoon, e-mail, facebook of andere media.
Betalingen dienen altijd in één verrichting te gebeuren. Bij het afrekenen van de bestelling kan je kiezen tussen verschillende betaalmogelijkheden. Goederen worden pas klaargemaakt op het moment dat de betaling geregistreerd werd bij ons. Indien de bestelling niet onmiddellijk betaald wordt is er steeds een risico dat de goederen bij het ontvangen van de betaling niet meer voorradig zijn. Je wordt hiervan via e-mail of telefoon op de hoogte gebracht.
De Verkoper is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.
​
Bij een online bestelling kan u kiezen voor een verzending of om uw bestelling op te halen.
-
Bij verzending: de vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen €5,95 voor alle bestellingen onder de €100 in België en Nederland. Gratis verzending voor alle bestellingen met een totale waarde vanaf €100.
-
Bij afhaling: Een ophaalmoment kan worden afgesproken, telefonsch of via mail. De betaling kan ter plaatse gebeuren via Bancontact. Indien u niet opdaagt op het afgesproken moment, gaat de verkoper ervan uit dat u afziet van de aankoop en wordt uw reservatie automatisch geannuleerd. Ophaaladres: Schoonheidsinstituut Annelies, Onze-lieve-vrouwstraat 46, 9120 Beveren. 0473/47.23.45
​
Levering en uitvoering van de overeenkomst
De verzending van uw bestelling gebeurt zo snel mogelijk na de ontvangst van uw betaling. Bij een overschrijving kan dit enkele dagen duren vooraleer het geld op onze rekening verschijnt. Dit evenwel zolang de voorraad strekt. De leveringstermijn is enkel indicatief en niet bindend. Geen enkele vertraging in de levering kan aanleiding geven tot annulering van de verkoop of tot het betalen van een schadevergoeding aan de koper. Alle pakjes worden verzonden met Bpost, DHL of PostNL. Binnen België wordt de leveringstermijn geschat op 3 dagen, maar dit is niet bindend. De Verkoper is niet verantwoordelijk voor laattijdige leveringen die het gevolg zijn van stakingen, onverwachte sluitingsdagen of drukke periodes bij de transporteurs. De Verkoper kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade of verlies nadat het pakje bij Bpost, DHL of PostNl in behandeling werd genomen.
Uw verzending is niet standaard verzekerd, dit kan echter op expliciete vraag via een mailtje naar vlak na uw bestelling.
De Verkoper heeft het recht om bestellingen in verschillende delen te verzenden.
Indien het niet mogelijk is de bestelde goederen te leveren, dan worden de eventueel reeds betaalde bedragen terug betaald aan de koper, zonder interest of andere vergoedingen.
De Verkoper heeft aan de leveringsplicht voldaan wanneer een zending één maal aan de koper is aangeboden. Bij levering aan huis geldt het rapport van de vervoerder als volledig bewijs van aanbieden van de levering. Wanneer een adres foutief wordt aangeleverd is dit de verantwoordelijkheid van de koper. Dat kan ook zorgen voor extra kosten deze zullen doorgerekend worden aan de koper. Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moet onmiddellijk worden gemeld. Producten worden enkel geleverd in de landen waarvoor de website de levering toestaat.
RETURN & EXCHANGE POLICY
NIET TEVREDEN OVER JE AANKOOP? CONTACTEER ONS VIA MAIL (ANNELIES@INSTITUUTANNELIES.BE) EN WE ZOEKEN SAMEN EEN OPLOSSING.
​
LEES HIERONDER ONZE ALGEMENE RETURN & EXCHANGE POLICY.
​
De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen in onze webshop. De Klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
​
De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop de Klant of een door de Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
​
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant de Verkoper via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen.
Om de herroepingstermijn na te leven moet de Klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
De Klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan de Verkoper heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan de Verkoper. De Klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de Klant.
De Klant wordt verzocht de artikelen terug te sturen in hun oorspronkelijke staat en verpakking. Goederen die specifiek voor de koper ontworpen zijn, worden niet teruggenomen. Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt de Verkoper zich het recht voor om de Klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de Klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Alle teruggestuurde artikelen worden aandachtig onderzocht. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het artikel slechts mag inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Teruggestuurde artikelen mogen gepast worden, maar mogen niet gebruikt zijn.
-
De kleding moet ongedragen zijn, het prijsetiket moet nog bevestigd zijn.
-
Cosmeticaproducten kunnen niet worden teruggenomen.
-
Geschenkbons kunnen nooit geretourneerd worden.
-
Artikelen die gekocht worden in de solden kunnen nooit geretourneerd worden.
Wanneer een artikel een waardevermindering is ondergaan door het gebruik van de Klant zal dit ten laste van de Klant in rekening worden gebracht.
Indien de Klant de overeenkomst herroept, zal de Verkoper alle tot op dat moment van de Klant ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan de Klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat de Verkoper op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de overeenkomst te herroepen. Bij verkoopovereenkomsten kan de Verkoper wachten met de terugbetaling totdat wij alle goederen heeft teruggekregen, of totdat de Klant heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de Klant voor een andere wijze van levering dan de door de Verkoper geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald.
De Verkoper betaalt de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de Klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen de Klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.